We wtorek, 15 grudnia w Stargardzie Szczecińskim trwały odbiory techniczne zmodernizowanego pociągu sieciowego PS-00, pierwszego pojazdu „górskiego” w PKP Energetyka S.A. Będzie silniejszy i jeszcze bardziej przystosowany do pracy w trudnych warunkach.
To pierwszy pojazd we flocie PKP Energetyka o takich właściwościach. Większa moc silnika, nowe rozwiązania (zapobiegające zniszczeniu przekładni osiowej) oraz unowocześnienie układu biegowego (poprzez zabudowę półwózków jednoosiowych) to niewątpliwie atuty, dzięki którym pojazd będzie jeszcze bardziej efektywny (mocniejszy i radzący sobie na ciasnych łukach torów) w pracach na południu Polski w trudnych warunkach atmosferycznych.
Pociąg sieciowy PS-00 jest samojezdnym, dwuczłonowym pojazdem kolejowym z napędem. Przeznaczony jest do napraw i konserwacji urządzeń sieci trakcyjnej oraz linii potrzeb nietrakcyjnych. Pojazd wyposażony jest w:
pomost stałe (z ruchomymi platformami do wieszakowania)
podest ruchomy (przedłużenie pomostu stałego, z mechanizmem obrotu i systemem zdublowanej blokady zapewniającym bezpieczną pracę w przypadku gdy sieć trakcyjna na torze sąsiednim jest pod napięciem)
żuraw hydrauliczny (wyposażony w kosz umożliwiający prace na wysokościach)
dwuramienny korektor położenia sieci (przeznaczony do wykonywania prac przy sieci trakcyjnej jak: profilowanie przewodu jezdnego, liny nośnej, podtrzymanie elementów sieci podczas wymiany konstrukcji wsporczej itp.)
pantograf kontrolno pomiarowy (wyposażony w elektroniczny pomiar wysokości zawieszenia sieci trakcyjnej)
rolki wypierania sieci
wyciągarki hydrauliczne.
„Górski”, zmodernizowany pociąg wyposażony jest w silnik napędowy spalinowy (typu TCD 2015 V084V) o mocy 350 kW.
Wśród zalet pociągów sieciowych wymienić należy jego mobilność (możliwość natychmiastowej zmiany kierunku jazdy bez manewrów pojazdem) oraz możliwość prowadzenia prac bez konieczności ograniczenia w ruchu pociągów i wyłączania napięcia w sieci trakcyjnej na torach sąsiednich.
Odbiory techniczne w Stargardzie Szczecińskim zakończyły się pomyślnie. Na początku stycznie PKP Energetyka S.A. przetestuje pociąg w terenie. Jeżeli wszystkie testy wypadną pomyślnie oraz zakończone zostaną procedury związane z jego przekazaniem do eksploatacji „górski” pociąg sieciowy rozpocznie prace w PKP Energetyka S.A. – Zakład Południowy.
- Najwyższej jakości sprzęt techniczny to dla nas priorytet – mówi Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyka S.A. – Nie tak dawno kupiliśmy nowy pociąg sieciowy dla Zakładu Północnego, obecnie zmodernizowaliśmy pojazd dla Zakładu Południowego. Dzięki jego, po raz pierwszy zastosowanym, właściwościom będziemy jeszcze skuteczniejsi w trudnym, górzystym terenie - podkreśla.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.